And who owns the Wall Street Journal

clip_image001… And who owns the Wall Street Journal … yup … FOXYNEWS …

 

clip_image002Nine Wall Street Journal Op-Ed Writers Who Weren’t Disclosed As Romney Advisers

 

http://mediamatters.org/blog/2012/09/19/nine-wall-street-journal-op-ed-writers-who-were/189979

The Wall Street Journal has published op-eds from nine writers without disclosing their roles as advisers to Mitt Romney’s presidential campaign. The op-eds attack President Obama and his administration or discuss Romney on a range of topics like the economy, health care, education and foreign policy.

According to a Media Matters review, the Journal published a total of 20 pieces from the following Romney advisers without disclosing their campaign ties: John Bolton; Max Boot; Lee A. Casey; Paula Dobriansky; Mary Ann Glendon; Glenn Hubbard; Paul E. Peterson; David B. Rivkin Jr.; and Martin West. In several instances, the Journalfailed to disclose an op-ed writer’s connection despite its own news section reporting that the writer is advising Romney.

With respect to one writer, the Journal disclosed his ties to the campaign in an initial op-ed but failed to do so in subsequent op-eds. With regard to another, the paper failed to disclose the campaign ties in an initial op-ed but did do so in later pieces. The seven remaining writers have not had their Romney connections disclosed in any of their op-eds following the publication of those ties, according to Media Matters‘ review.

Media Matters previously documented that the Journal regularly fails to disclose columnist Karl Rove’s ties to the super PAC American Crossroads and its related organization Crossroads GPS, which are spending hundreds of millions of dollars to defeat President Obama and other Democratic candidates. The paper’s lack of disclosure on Rove has drawn criticism from some of America’s top editorial page editors as well as Trevor Potter, who served as general counsel to Sen. John McCain’s presidential campaigns.

Fox News, which, like The Wall Street Journal, is owned by News Corp., has had similar problems. There have been numerous instances in which the network has hosted Romney advisers John Bolton, Elaine Chao, Jay Sekulow, and Walid Phares without disclosing their ties.

Journal editorial page editor Paul Gigot and spokespersons for the paper and for News Corp. did not respond to requests for comment.

About these ads
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: